
Τελευταία ενημέρωση
Τι είναι η ακυρωμένη πτήση;
Η ακυρωμένη πτήση, ή ακύρωση πτήσης, συμβαίνει όταν μια αεροπορική εταιρεία αποφασίζει να μην εκτελέσει μια προγραμματισμένη πτήση, προκαλώντας διαταραχές στις ταξιδιωτικές συνθήκες των επιβατών. Πολλοί παράγοντες μπορούν να προκαλέσουν ακυρώσεις πτήσεων, όπως τεχνικά προβλήματα, κακές καιρικές συνθήκες, συμφόρηση εναέριας κυκλοφορίας, επιχειρησιακοί περιορισμοί ή απρόβλεπτα γεγονότα, όπως απεργίες ή ανησυχίες για την ασφάλεια. Επιπλέον, οι αεροπορικές εταιρείες μπορεί να ακυρώσουν πτήσεις λόγω ανεπαρκών κρατήσεων, οικονομικών προβλημάτων ή αναδιοργάνωσης των προγραμμάτων πτήσεων τους.
Όταν μια πτήση ακυρωθεί, οι επιβάτες δικαιούνται επιστροφή χρημάτων για το εισιτήριο ή επανακράτηση θέσης σε άλλη πτήση. Ωστόσο, εάν η αεροπορική εταιρεία είναι υπεύθυνη για τη διαταραχή, οι επιβάτες έχουν το δικαίωμα να διεκδικήσουν αποζημίωση για την ακύρωση πτήσης.
Δικαιώματα επιβατών για ακύρωση πτήσης σύμφωνα με τους κανονισμούς του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ
Το 2004, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισήγαγαν τον Κανονισμό (ΕΚ) 261/2004, γνωστός και ως EU261 ή Κανονισμός Αποζημίωσης Πτήσεων. Αυτό το σημαντικό έγγραφο διασφαλίζει ότι οι επιβάτες εντός της ΕΕ δικαιούνται αποζημίωση και επιστροφή χρημάτων σε περίπτωση ακύρωσης ή καθυστέρησης πτήσης.
Μετά το Brexit, ο κανονισμός υιοθετήθηκε στη βρετανική νομοθεσία ως "The Air Passenger Rights and Air Travel Organisers’ Licensing (Amendment) (EU Exit) Regulations 2019". Παρόλο που το όνομα δεν είναι πολύ εύηχο, το σημαντικό είναι ότι αυτό το έγγραφο εγγυάται στους Βρετανούς πολίτες τα ίδια δικαιώματα επιβατών αεροπορικών συγκοινωνιών που είχαν όταν το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν μέρος της ΕΕ. Στο Kathisterisi-Ptisis.gr, γνωρίζουμε τα πάντα για τη διαδικασία διεκδίκησης αποζημίωσης σύμφωνα με τον κανονισμό EU261 στο Ηνωμένο Βασίλειο και μπορούμε να σας βοηθήσουμε σε όλη τη διαδικασία!
Ελέγξτε αποζημίωση για ακυρωμένη πτήση
Πότε μπορώ να διεκδικήσω αποζημίωση για ακυρωμένη πτήση;
Το πιο σημαντικό κριτήριο είναι ο χρόνος στον οποίο η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε την ακύρωση της πτήσης. Αν η ακύρωση ανακοινώθηκε λιγότερο από 14 ημέρες πριν από την αρχική ημερομηνία αναχώρησης, τότε είναι πιθανό να δικαιούστε αποζημίωση.
Τα άλλα δύο κριτήρια είναι τα εξής:
- Ο λόγος της ακύρωσης — Για να δικαιούστε αποζημίωση, η ακύρωση πρέπει να είναι υπαιτιότητα της ίδιας της αεροπορικής εταιρείας. Αυτές οι περιπτώσεις ονομάζονται "Εξαιρετικές Περιστάσεις", οι οποίες εξηγούνται παρακάτω.
- Λεπτομέρειες της εναλλακτικής πτήσης που προσφέρθηκε από την αεροπορική εταιρεία — Δείτε τον πίνακα παρακάτω.
Θέλεις να προσθέσουμε ή να εξηγήσουμε περισσότερα για τις "Εξαιρετικές Περιστάσεις" ή τον πίνακα με τις εναλλακτικές πτήσεις;
Ειδοποίηση ακύρωσης | Εναλλακτική πτήση | Αποζημίωση |
---|---|---|
Λιγότερο από 7 ημέρες πριν | Αναχώρηση 1+ ώρα νωρίτερα ή άφιξη 2+ ώρες αργότερα | Ναι |
7-14 ημέρες πριν | Αναχώρηση 2+ ώρες νωρίτερα ή άφιξη 4+ ώρες αργότερα | Ναι |
Λιγότερο από 14 ημέρες πριν | Καμία εναλλακτική πτήση προσφερθείσα | Ναι + επιστροφή χρημάτων |
Εξαιρετικές περιστάσεις — Όταν η αεροπορική εταιρεία μπορεί να αρνηθεί την αποζημίωση
Υπάρχουν ορισμένες καταστάσεις όπου η αεροπορική εταιρεία μπορεί να αρνηθεί δικαίως την αποζημίωση για ακυρωμένη ή καθυστερημένη πτήση. Αυτές οι εξαιρετικές περιστάσεις περιλαμβάνουν ακραίες καιρικές συνθήκες, σύγκρουση αεροσκαφών και φυσικές καταστροφές, όπως τυφώνες. Επίσης, απεργίες που προκλήθηκαν από εργαζομένους της αεροπορικής βιομηχανίας, αλλά δεν σχετίζονται άμεσα με την αεροπορική εταιρεία (π.χ. χειριστές αποσκευών). Να έχετε υπόψη ότι οι απεργίες που προκαλούνται από εργαζομένους που συνδέονται με την αεροπορική εταιρεία (π.χ. πιλότοι, αεροσυνοδοί) ΔΕΝ θεωρούνται εξαιρετική περίπτωση και μπορείτε να διεκδικήσετε αποζημίωση για τις διαταραχές που προκαλούνται από αυτές!
Πρέπει να είστε προσεκτικοί, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες μπορεί να ισχυριστούν ότι συνέβησαν εξαιρετικές περιστάσεις, ακόμη και αν δεν συνέβησαν. Διεκδικήστε την αποζημίωσή σας σήμερα μέσω του Kathisterisi-Ptisis.gr και θα εξετάσουμε λεπτομερώς την υπόθεσή σας για να διασφαλίσουμε ότι η αεροπορική εταιρεία θα λογοδοτήσει.
Μπορώ να διεκδικήσω αποζημίωση και επιστροφή χρημάτων όταν πετάω σε χώρα εκτός ΕΕ;
Οι κανονισμοί του Ηνωμένου Βασιλείου και της ΕΕ εφαρμόζονται στις περισσότερες πτήσεις που ταξιδεύουν προς ή από το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η μόνη σημαντική εξαίρεση θα ήταν όταν πετάτε προς το Ηνωμένο Βασίλειο/ΕΕ με αεροπορική εταιρεία εκτός Ηνωμένου Βασιλείου/ΕΕ — για παράδειγμα, όταν πετάτε από τις Ηνωμένες Πολιτείες με μια αμερικανική αεροπορική εταιρεία, όπως η United ή η American Airlines.
Δείτε τον πίνακα παρακάτω για λεπτομέρειες.
Τύπος πτήσης | Παράδειγμα | Αποζημίωση |
---|---|---|
Πτήση με αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου | Τόκιο προς Λονδίνο με την British Airways | Ναι |
Πτήση με αεροπορική εταιρεία της ΕΕ | Άμστερνταμ προς Λονδίνο με την KLM | Ναι |
Πτήση με αεροπορική εταιρεία εκτός ΗΒ/ΕΕ από το ΗΒ | Λονδίνο προς Τόκιο με την Japan Airlines | Ναι |
Πτήση με αεροπορική εταιρεία εκτός ΗΒ/ΕΕ προς το ΗΒ | Τόκιο προς Λονδίνο με την Japan Airlines | Όχι |
Πόση αποζημίωση μπορώ να λάβω για ακυρωμένη πτήση;
Το ποσό της αποζημίωσής σας μπορεί να διαφέρει ανάλογα με την απόσταση της πτήσης σας. Δείτε τον παρακάτω πίνακα για περισσότερες λεπτομέρειες:
Απόσταση της πτήσης σας | Αποζημίωση σύμφωνα με τους κανονισμούς UK261/EU261 |
---|---|
Πτήσεις μικρότερες από 1.500 km | €250 ανά επιβάτη |
Πτήσεις μεταξύ 1.500 και 3.500 km | €400 ανά επιβάτη |
Πτήσεις άνω των 3.500 km εντός της ΕΕ | €400 ανά επιβάτη |
Πτήσεις άνω των 3.500 km εκτός της ΕΕ | €600 ανά επιβάτη |

Πότε μπορώ να διεκδικήσω επιστροφή χρημάτων για ακυρωμένη πτήση;
Σε περίπτωση ακυρωμένης πτήσης, μπορούμε να σας βοηθήσουμε να πάρετε επιστροφή χρημάτων για το εισιτήριό σας! Μπορείτε να διεκδικήσετε επιστροφή χρημάτων εάν η πτήση σας ακυρώθηκε και είτε επιλέξατε να μην πάρετε καμία εναλλακτική πτήση που σας προσφέρθηκε από την αεροπορική εταιρεία είτε δεν σας προσφέρθηκε καθόλου εναλλακτική πτήση.
Πρέπει να αποδεχτώ κουπόνι αεροπορικής εταιρείας αντί για επιστροφή χρημάτων;
Δεν το συνιστούμε. Οι κύριοι λόγοι είναι οι εξής:
- Όταν αποδέχεστε κουπόνι, πρέπει να ταξιδέψετε με την ίδια αεροπορική εταιρεία στο μέλλον, ακόμη και αν είχατε άσχημη εμπειρία μαζί της.
- Τα χρήματά σας «παγώνουν». Ακόμα κι αν δεν θέλετε να πετάξετε σύντομα, πρέπει να το κάνετε αν δεν θέλετε να χάσετε εντελώς τα χρήματά σας.
- Η ημερομηνία λήξης των κουπονιών αεροπορικών εταιρειών μπορεί να είναι πρόβλημα — θα χρειαστεί να προγραμματίσετε το επόμενο ταξίδι σας γρήγορα.
- Αν η αεροπορική εταιρεία κηρύξει πτώχευση, πιθανότατα θα χάσετε τα χρήματά σας — ο νόμος δεν εγγυάται ότι θα μπορέσετε να ανταλλάξετε το κουπόνι για επιστροφή χρημάτων.
Έχετε ήδη αποδεχτεί ένα ταξιδιωτικό κουπόνι;
Μπορείτε ακόμα να το ανταλλάξετε για επιστροφή χρημάτων!
Διεκδικήστε τώρα την αποζημίωσή σας!
Ακυρώθηκε η πτήση σας; Ορίστε τι πρέπει να κάνετε σύμφωνα με τον οδηγό βήμα-βήμα των ειδικών μας!
Η ακύρωση πτήσης την τελευταία στιγμή δεν είναι καθόλου ευχάριστη, ειδικά όταν συμβαίνει ενώ βρίσκεστε ήδη στο αεροδρόμιο. Οι ειδικοί μας στο Kathisterisi-Ptisis.gr έχουν δημιουργήσει έναν οδηγό βήμα-βήμα για να σας βοηθήσουν σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης τελευταία στιγμή.
- Συγκεντρώστε όλες τις πληροφορίες που μπορείτε: Πότε έγινε η ακύρωση; Γιατί ακυρώθηκε η πτήση; Ήταν η αεροπορική εταιρεία υπεύθυνη για την ακύρωση; Συγκεντρώστε όλες τις σχετικές λεπτομέρειες για την πτήση σας, όπως τον κωδικό κράτησης, τον αριθμό πτήσης και τον λόγο ακύρωσης.
- Γνωρίστε τα δικαιώματά σας: Σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης, έχετε δικαιώματα και όχι μόνο αποζημίωση και επιστροφή χρημάτων για το εισιτήριο, αλλά μπορείτε επίσης να ζητήσετε από την αεροπορική εταιρεία ειδική βοήθεια, γνωστή και ως «δικαίωμα φροντίδας». Αυτό περιλαμβάνει για παράδειγμα αναψυκτικά, διαμονή για τη νύχτα ή μεταφορά. Μπορείτε να το ζητήσετε από το σημείο εξυπηρέτησης πελατών της αεροπορικής εταιρείας στο αεροδρόμιο.
- Διεκδικήστε την αποζημίωσή σας: Ανάλογα με τις συνθήκες της ακύρωσης της πτήσης σας, μπορεί να δικαιούστε αποζημίωση και επιστροφή χρημάτων για το εισιτήριο. Μπορείτε εύκολα να ελέγξετε την επιλεξιμότητά σας απευθείας από το κινητό σας στο αεροδρόμιο με τον Claim Calculator μας. Είναι εντελώς δωρεάν και θα σας βοηθήσει να ξεκινήσετε τη διαδικασία διεκδίκησης αποζημίωσης. Θυμηθείτε, όσο πιο γρήγορα διεκδικήσετε, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να πάρετε τα χρήματά σας το συντομότερο δυνατό!
Συχνές Ερωτήσεις για την αποζημίωση ακυρωμένων πτήσεων
Ακολουθεί μια συνοπτική παρουσίαση των πιο Συχνών Ερωτήσεων (FAQ) σχετικά με τα δικαιώματά σας και τη διαδικασία διεκδίκησης αποζημίωσης σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης.
Μπορώ να λάβω επιστροφή για απρόβλεπτα έξοδα που προέκυψαν λόγω ακύρωσης πτήσης;
Συμβαίνει κάποιες φορές, όταν μια πτήση ακυρώνεται ξαφνικά, ο επιβάτης να αναγκαστεί να αναλάβει απρόβλεπτα έξοδα. Αυτά περιλαμβάνουν έξοδα για ξενοδοχείο, γεύματα σε εστιατόρια, έξοδα μετακίνησης (ταξί, ενοικίαση αυτοκινήτου) και άλλα.
Ευτυχώς, σε πολλές περιπτώσεις, μπορούμε να σας βοηθήσουμε να πάρετε πίσω τα χρήματά σας από την αεροπορική εταιρεία. Διεκδικήστε σήμερα μέσω του Kathisterisi-Ptisis.gr και απλά ανεβάστε όλες τις σχετικές αποδείξεις και τιμολόγια μέσω του έξυπνου διαδικτυακού συστήματός μας. Εμείς θα φροντίσουμε για το υπόλοιπο.
Πόσο καιρό έχω για να διεκδικήσω επιστροφή χρημάτων και αποζημίωση για ακυρωμένη πτήση;
Πετάτε προς ή από το Ηνωμένο Βασίλειο; Τότε έχετε μέχρι 6 χρόνια για να υποβάλετε τη διεκδίκησή σας. Η Σκωτία είναι η εξαίρεση — εκεί έχετε 5 χρόνια για να κάνετε την διεκδίκησή σας.
Αν το δρομολόγιό σας δεν περιλαμβάνει το Ηνωμένο Βασίλειο (για παράδειγμα, πετάτε μεταξύ χωρών της ΕΕ), αυτό εξαρτάται από τους νόμους κάθε χώρας. Χρησιμοποιήστε τον δωρεάν Claim Calculator μας για να δείτε αν έχετε ακόμα δικαίωμα σε αποζημίωση για ακυρωμένη πτήση και/ή επιστροφή χρημάτων.
Πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να πάρω την αποζημίωση / επιστροφή χρημάτων για την ακυρωμένη πτήση;
Πολλοί από τους επιβάτες που βοηθάμε βλέπουν τα χρήματά τους στους λογαριασμούς τους εντός λίγων εβδομάδων ή μηνών μετά την υποβολή της διεκδίκησής τους.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, ωστόσο, όπως όταν η αεροπορική εταιρεία δεν ανταποκρίνεται και/ή η διεκδίκηση πρέπει να πάει στο δικαστήριο, ο χρόνος αναμονής μπορεί να παραταθεί. Μην ανησυχείτε όμως! Αν διεκδικήσετε μέσω του Kathisterisi-Ptisis.gr, θα σας απαλλάξουμε από το άγχος — θα σας κρατάμε ενημερωμένους για οποιεσδήποτε σημαντικές εξελίξεις σχετικά με τη διεκδίκησή σας, θα είμαστε εκεί για να απαντήσουμε σε οποιεσδήποτε ερωτήσεις έχετε και θα σας εκπροσωπήσουμε στο δικαστήριο όταν χρειαστεί.
Η διεκδίκησή σας είναι σε καλά χέρια!
Βοηθάμε τους επιβάτες να επιστρέψουν τα χρήματά τους από το 2010.
Διεκδικήστε τώρα την αποζημίωσή σας!
Πώς μπορώ να διεκδικήσω αποζημίωση και επιστροφή χρημάτων για ακυρωμένη πτήση;
Αρχικά, ελέγξτε την επιλεξιμότητά σας χρησιμοποιώντας τον δωρεάν Claim Calculator μας, χωρίς καμία υποχρέωση.
Στη συνέχεια, μπορείτε είτε να προσπαθήσετε να διεκδικήσετε την αποζημίωση και την επιστροφή χρημάτων μόνοι σας είτε να αφήσετε σε εμάς τη δουλειά. Με πάνω από μια δεκαετία εμπειρίας στην υποστήριξη επιβατών, γνωρίζουμε τα πάντα για τη νομική διαδικασία και έχουμε κερδίσει το 98% των υποθέσεων στο δικαστήριο εναντίον των αεροπορικών εταιρειών. Αναλαμβάνουμε σχεδόν τα πάντα για εσάς — απλά μοιραστείτε μαζί μας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες μέσω του έξυπνου διαδικτυακού μας συστήματος — θα σας πάρει μόλις λίγα λεπτά!
Αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις χρεώσεις μας, επισκεφτείτε τη σελίδα με την Τιμοκατάλογο μας.
Αν, όμως, είστε έτοιμοι να διεκδικήσετε την αποζημίωση σας, ξεκινήστε τη διαδικασία αμέσως — μπορείτε να το κάνετε απευθείας από το κινητό ή τον υπολογιστή σας!
Η Ιστορία του Anthony: Μετατρέποντας μια Ακύρωση Πτήσης σε Αποζημίωση |
---|

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα που ανέλαβε την υπόθεσή μου! Απλά έστειλα μερικά έγγραφα και εκείνοι ανέλαβαν το υπόλοιπο. Η πτήση μου από τη Λυών προς το Ντουμπάι ακυρώθηκε και έχασα την σύνδεσή μου. Παρά το γεγονός ότι η Fly Emirates αντέδρασε καλά και μας έστειλε από τη Γενεύη 6 ώρες αργότερα, αυτό επηρέασε τις διακοπές μου. Η διαδικασία ήταν λίγο αργή, αλλά αυτό οφειλόταν στην αεροπορική εταιρεία. Ευτυχώς, αποζημιώθηκα με 900 ευρώ για δύο άτομα. Ευχαριστώ και πάλι την ομάδα!
Anthony
Αυγούστου 2024
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην ομάδα που ανέλαβε την υπόθεσή μου! Απλά έστειλα μερικά έγγραφα και εκείνοι ανέλαβαν το υπόλοιπο. Η πτήση μου από τη Λυών προς το Ντουμπάι ακυρώθηκε και έχασα την σύνδεσή μου. Παρά το γεγονός ότι η Fly Emirates αντέδρασε καλά και μας έστειλε από τη Γενεύη 6 ώρες αργότερα, αυτό επηρέασε τις διακοπές μου. Η διαδικασία ήταν λίγο αργή, αλλά αυτό οφειλόταν στην αεροπορική εταιρεία. Ευτυχώς, αποζημιώθηκα με 900 ευρώ για δύο άτομα. Ευχαριστώ και πάλι την ομάδα!
Τι συνέβη; |
---|
Μάιος 2024: Ο Anthony ήταν έτοιμος και ενθουσιασμένος για την πτήση του από τη Λυών προς το Ντουμπάι, αλλά προς μεγάλη του έκπληξη, η πτήση ακυρώθηκε την τελευταία στιγμή. Βρέθηκε εγκλωβισμένος στο αεροδρόμιο, όχι μόνο αγχωμένος για το ταξίδι του, αλλά και με επιπλέον έξοδα λόγω της αναμονής. Μετά από πολλές ώρες αναμονής και αβεβαιότητας για το αν θα καταφέρει τελικά να ταξιδέψει, η Fly Emirates, η αεροπορική εταιρεία με την οποία είχε προγραμματίσει να πετάξει, κατάφερε να του προσφέρει μια θέση σε πτήση που θα αναχωρούσε 6 ώρες αργότερα από την αρχική ώρα αναχώρησης. Παρά τη νέα πτήση, ο Anthony έφτασε στο Ντουμπάι με καθυστέρηση άνω των 5 ωρών, χάνοντας τη σύνδεσή του. Βρέθηκε ξανά σε αβεβαιότητα για το υπόλοιπο του ταξιδιού του, γεγονός που προσέθεσε στην απογοήτευση από τη δύσκολη εμπειρία του ταξιδιού. Η αναστάτωση της πτήσης δεν έβαλε τον καλύτερο τόνο για τις διακοπές του. |
Τι κάναμε εμείς; |
---|
Μετά την υποβολή της αξίωσης από τον Anthony, αναλύσαμε προσεκτικά την υπόθεσή του, ελέγχοντας τα δεδομένα της πτήσης, τις συνθήκες και τη συναφή νομοθεσία, και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η Fly Emirates ήταν υπεύθυνη για τις αναστάτωσεις της πτήσης. Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε την υπόθεση και επικοινωνήσαμε με την αεροπορική εταιρεία, ζητώντας τους να καταβάλουν την αποζημίωση που δικαιούνταν ο Anthony και ο συνοδός του. Μέσα σε 3 μήνες, έως το τέλος Αυγούστου, καταφέραμε να εξασφαλίσουμε την καταβολή της αποζημίωσης και να πληρώσουμε 900 ευρώ στον Anthony και τον συνοδό του. |



Σας άρεσε αυτό το περιεχόμενο;
Σας ευχαριστούμε, μας φτιάξατε τη μέρα!
Βοηθήστε μας να βελτιωθούμε!
Το βρήκα, ευχαριστώ!